HUMA OTO TRIAL KUPASI
Soru: İki nokta arasındaki en kısa yol hangisidir?
Cevap: Geometri iki nokta arasındaki en kısa yolun düz çizgi
olduğunu söyler. Bu iki nokta arasında bir uçurumun ya da bir gölün yer alması
olayı değiştirmez, sadece daha zevkli hale getirir.
Sonuç: Tüm off-road’cular geometriye bayılır.
17 Mart Pazar günü İSOFF, yağmur tanrılarıyla yaptığı uzun
vadeli bir anlaşma sayesinde 1 hafta süren baharın hemen ertesinde ağır kış
şartlarında bir yarış organize etmeyi başardı. (Kulüpçe kurak yerlerde off-road
yarışları düzenleyerek, yağmur görmemiş bölgelere yağmur yağdırma şeklinde bir
sosyal hizmet projemiz var. Biz yarış düzenlemeye karar verirsek eminim o gün
Büyük Sahra’ya bile yağmur yağar)
Huma Oto Trial Kupası adıyla düzenlenen yarış,
off-road’severlerin en sevdikleri özelliklerin hepsini bir araya getiriyordu.
Zordu, hatta olanaksız engellerle doluydu. Ekip çalışması vardı, ekibi
oluşturan kişiler tüm engel aşma becerilerini, tüm fiziksel güçlerini, tüm
yaratıcı off-road çözümlerini kullanıp iki aracı A noktasından B noktasına
getirmek zorundaydılar. Düz duvara tırmanıyorlardı, düz duvarlardan
iniyorlardı, birbirlerini çekiyor, itiyor, çamurla boğuşuyor, ağır ağır sonunda
etabın bitimine ulaşıyorlardı.
Trial, çok farklı bir yarış tarzı. Bu yarışın merkezinde
tozu dumana katan araçlar, aracının elverdiğince maksimum hızı yakalamaya
çalışan pilotlar yok. Bu yarışın kalbi “engel”. Bu özel yarışta yarışçılar çok
zor, “imkânsız” engellerden geçebilmek için araçlarını iyi tanımak, uygun
ekipmanları kullanmak, engele doğru açıdan doğru hızda yaklaşmak, iyi bir strateji
belirlemek zorundalar. Ekipler 2 arazi
aracı ve 4 kişiden oluşuyor. Bazı durumlarda planlanan bir zorluğu aşmak için
bu kadarı bile yeterli gelmiyor. İki aracın gücü bir araya geliyor, tek aracın
asla geçemeyeceği engellerden birbirlerine bağlanarak, birbirlerini
vinçleyerek, co-pilotların yardımı ile araçları iterek geçmeye çalışıyorlar.
Burada anahtar kelime “takım çalışması”. Çünkü yarışta 2 araç arka arkaya start
alıyor ve etapta finiş görebilmek için bu iki aracın da ne olursa olsun bitiş
çizgisine gelmesi gerekiyor.
Yarış güzeldi, heyecanlıydı, seyirciler donmamak için
yerlerinde tepinirken, bir yandan da ekiplere bağıra çağıra taktik vermeye
çalışıyorlardı ve bu arada müthiş eğleniyorlardı. Ama işin gerçeği otoriteler,
İSOFF’un bu kez parkuru hazırlarken “biraz” abarttığı görüşündeydiler.
Kapılardan biri yerle neredeyse 90 derece açı yapan dik bir yamacın
üzerindeydi. Diğerine ulaşmak için aracı birkaç metrelik bir duvardan aşağı
atmak gerekiyordu. Araçlar bu yarış için özel olarak güçlendirilmiş,
yükseltilmiş (bu arada Huma Oto’dan da hatırı sayılır bir ekipman desteği
almışlardı), ekipler de haftalar öncesinden ağırlık çalışmaya ve bol bol fındık
fıstık vitamin takviyesi almaya başlamışlardı. Her ekip kendine uygun bir de
isim seçince hazırlıklar tamamlanmıştı. Tek eksik şu inatçı bahar havasının
adam gibi kış şartlarına dönüşmesiydi. Onu da yağmur tanrıları halletti.
Yarış sırasında ekipler arası dayanışmanın etkileri
seyirciler arasında da yankı buldu. Sabun gibi kaygan tepeciklere tırmanıp en
uygun pozisyonda yarışı takip etmek isteyen seyircilerin birbirlerini çekerek,
iterek, bacaklarından tutup kaldırarak desteklemeleri ve ekip halinde
tırmanmaları görevlilerin gözlerini yaşarttı.
Yarış sonunda finişe ulaşabilmeyi başaran tüm ekipler çılgın
tezahüratlarla karşılandı. Çamurla kaplanmış tüm yarışçılar sırtları
sıvazlanarak tebrik edildi. Tabii ki yarışın resmi bir birincisi de oldu. O da
tüm bu tebriklerin üstüne bir de kupa ile ödüllendirildi.
2A ve 2B kapı numaraları ile Toyota HILUX ve Toyota FJ70
araçlarla start alan COBROF ekibi toplam 1:14:40 zaman yaparak 1.lik kupasının
sahibi oldu. Ahmet Çepni-Selçuk Şahin ve Burak Ayvaz-Aren Antil’den oluşan ekip
Huma Oto Trial Kupasının ilk birincisi oldu. İkinciliği 1:54:01’lik dereceleri
ile 3A ve 3B kapı no’lu TİMSAH’lar kazandı. Recep Öztürk-Erkan Erkişi ve Özcan
Özdemir-Hüseyin Barış’tan oluşan ekip kupaya Toyota Land Cruiser ve Grand
Cherokee ile katıldı. Emirhan Kutlu- Hüseyin Sağbaş ve Uğur Demirci-Ercan
Türkeinan’dan oluşan HANIM KÖYLÜLER ekibi Suzuki Samurai ve Jeep CJ5 ile start
aldılar. 7A ve 7B kapı numaralı ekip 2:35:56’lık dereceleri ile üçüncülük
kupasına sahip oldu.
4. sırada yarışı tamamlayan 1A ve 1B kapı numaralı Suzuki
Vitara’lar ile yarışa katılan SUPERSUZUKI TEAM Kaan Sayın-Okan Sayın ve Hüseyin
Grit- Erdal Şeker’den kuruluydu. 5. sırada iki CJ ve DOSD ekibi vardı. 8A ve 8B
kapı numaralı ekibin üyeleri Erkan Kaynak-Mustafa Arıkan ve Tuncay Özay-Selçuk
Uray’dan oluşuyordu. 6. sırada yarışa adını veren Huma Oto’dan Adnan Çetinel-Yusuf
Gür Land Rover ile, Adnan Ofluoğlu-Ahmet Yurtseven Cherokee ile finişe geldi.
5A ve 5B numaraları ile start alan ekip, takımlarının adını TJM TEAM olarak
seçmişlerdi. 6A ve 6B no’lu GERONIMO ekibi Hüseyin Afşar-Fatih Eren ve İsmail
Koçali-Devrim Öztürk’den oluşuyordu. Yarışı 7. sırada tamamlayan ekibin
araçları Suzuki Jimny ve Suzuki Vitara’ydı. 4A ve 4B olarak yarışan GAZROVER VE
ÖRÜMCEK ekibinin araçları ise GAZ ve Toyota Land Cruiser’di. 8. olarak finişe
ulaşan ekibin üyeleri Nurullah Ateş-Okan Gülden ve Mustafa Uçar-Fırat
Yıldırım’dı.
2013 sezonunda iki ayaklık bir kupa olarak planlanan HUMA
OTO TRIAL KUPASI’nın ikinci ayağı 24 Kasım Pazar günü koşulacak. Yoğun ilgi göz
önüne alındığında seyircilerden şimdiden en uygun kayanın üzerinde yerlerini ayırtmalarını
önemle rica ederiz.