Finalde Heyecan Dinmedi
İstanbul Off-Road Kulübü (İSOFF) tarafından organize edilen “2015 İSOFF
Challenge” yarışının 3. ve son ayağı 07-08 Kasım tarihlerinde Kemerburgaz
Çiftalan parkurunda yapıldı.
Formatı İSOFF tarafından oluşturulan ve 4x4 arazi
araçları ile çoklu kalkışlı rallikros yapısındaki 2015 İSOFF Challenge yarışı,
binlerce seyircinin katılımı ve her tur artan heyecanı ile tamamlandı.
İSOFF Challenge’a
katılacak olan 18 araç cumartesi saat 11:00-13:00 arası yapılan teknik ve idari
kontrolden sorunsuz geçti. Hemen
ardından saat 13:30’da direktörün yarışmacılara verdiği brifingin ardından kuralar
çekildi ve sıralama turları için start listesi oluşturuldu. Saat 14:00’de 18
araç kura sonuçlarına göre sırayla formasyon turu attı. Pazar günü koşulacak
olan ilk eleme yarışında kimin hangi sırada start alacağını belirlemek üzere
14:30’da başlayan sıralama turları sonrasında 02:00,0 zamanları ile Kubilay
Tüfekçi- Nihat Keskin (DeToro) en önde kalkmaya hak kazanırken, 02:07,1
zamanları ile İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ikilisi (Buggy) startta
ikinci ve 02:11,1 zamanları ile Kenan Çarpışantürk- Ayhan Kalaycı ikilisi (Mitsubishi
Pajero) startta üçüncü sıraya yerleştiler.
08 Kasım
pazar günü saat 10:30’da 18 araç formasyon turu için startta hazırdı.
Komiserler kurulu kararı ile start 10 dk erkene alınarak 10:50’de verildi.
İkili düzende starta dizilen 18 arazi aracı aynı anda gaza yüklenerek yarışta
en avantajlı sıralara yerleşmek için kıyasıya bir mücadeleye başladılar. Mekanik
problemler nedeniyle ilk turun sonucunda 114 ve 104 nolu araçlar bir üst tura
çıkamadı.
2. Turun
startı saat 12:15 de verildi. Bu turda en iyi 15 belirlenecekti. 102 kapı
numaralı (Suzuki Grand Vitara) Ali Doğaner- Baybars Öztürk ekibi 2. Turda daha
start anında takla atıp yarış dışı kaldılar. 106,107,117 ve 105 numaralı
araçlar mekanik arıza nedeniyle bir üst tura çıkamadılar. 108 kapı numarasıyla
yarışan (Mitsubishi Pajero) Kenan Çarpışantürk çeyrek final yarışında yer
almaya hak kazanmasına rağmen radyatörüne çarpan taşın sonucunda oluşan teknik
arıza sebebiyle start alamadı. 116 ve 100 numaralı araçlar 2. Turda damalı
bayrağı görmelerine rağmen zaman dereceleri nedeniyle çeyrek finale
çıkamadılar.
Çeyrek
finalde start almaya hak kazanan 8 ekibe “ilk 4 - son 4” olacak şekilde start verildi.
İlk çeyrek final yarışı 14:45’te start aldı. İkinci çeyrek final startı 15:00’de
verildi. İlk çeyrek final yarışı sonucunda 118 kapı numaralı (Buggy) İlyas
Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ekibi sarı bayrak ihlali nedeniyle ihraç
edildi. Bu hataları yarışı zirvede sürdüren favori ekibi üzüntüye boğdu. Aynı
turda 119 kapı numaralı (Jeep Cherokee) Murat Maşlıdağ-Hüseyin Kurt ekibi ise rot
kırılması sonucu mekanik arıza ile yarış dışı kaldılar. İkinci çeyrek final
sonucu 111 ve 101 kapı numaralı araçlar turları tamamlamalarına rağmen bir üst
tura çıkacak dereceyi yapamadılar.
Gözler en
iyi 4 aracın start alacağı yarı final yarışına çevrildi. Ali Gökhan Yazıcı-
Alpaslan Yüksel, İsmail Koçali- Devrim Öztürk,Tuncay Akbulut- Kerim Erenler,Saim
Tekin- Ümit Uyar ekipleri önceki eleme turlarını başarıyla tamamlamış ve yarı
finalde yarışmaya hak kazanmışlardı. 110 kapı numaralı (Jeep Grand Cherokee) Tuncay
Akbulut- Kerim Erenler ekibi motor arızası nedeniyle yarışı bitiremediler. 112
kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Saim Tekin- Ümit Uyar ekibi makas kırılması
sonucu, diferansiyeli yan döndüğü için 2.5 turu sıkıntılar içinde tamamlayarak
11:16,0 derece ile finale veda etmiş oldu.
Günün son
ama en heyecanlı yarışı olan final yarışı en iyi 2 ekip arasında yapıldı.
109 kapı
numaralı (Mitsubishi Pajero) Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel 6:24,2
zamanları ile damalın bayrağın altından geçen ilk ekip olmayı başardılar. Hemen
arkalarından 103 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) İsmail Koçali- Devrim
Öztürk ekibi 6:30,9 zaman ile yarışı ikinci sırada tamamladılar.
Günün
sonunda Genel Klasmanda Ali Gökhan Yazıcı-Alpaslan Yüksel ekibi birincilik
kürsüsüne çıkarken İsmail Koçali-Devrim Öztürk ekibi ikincilik ve Ümit
Uyar-Saim Tekin ikilisi üçüncülük kupasını kaldırdılar.
Finalde Heyecan Dinmedi
İstanbul Off-Road Kulübü (İSOFF) tarafından organize dilen “2015 İSOFF
Challence” yarışının 3. ve son ayağı 07-08 Kasım tarihlerinde Kemerburgaz
Çiftalan parkurunda yapıldı.
Formatı İSOFF tarafından oluşturulan ve 4x4 arazi
araçları ile çoklu kalkışlı rallikros yapısındaki 2015 İSOFF Challenge yarışı,
binlerce seyircinin katılımı ve her tur artan heyecanı ile tamamlandı.
İSOFF Challenge’a
katılacak olan 18 araç cumartesi saat 11:00-13:00 arası yapılan teknik ve idari
kontrolden sorunsuz geçti. Hemen
ardından saat 13:30’da direktörün yarışmacılara verdiği brifingin ardından kuralar
çekildi ve sıralama turları için start listesi oluşturuldu. Saat 14:00’de 18
araç kura sonuçlarına göre sırayla formasyon turu attı. Pazar günü koşulacak
olan ilk eleme yarışında kimin hangi sırada start alacağını belirlemek üzere
14:30’da başlayan sıralama turları sonrasında 02:00,0 zamanları ile Kubilay
Tüfekçi- Nihat Keskin (DeToro) en önde kalkmaya hak kazanırken, 02:07,1
zamanları ile İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ikilisi (Buggy) startta
ikinci ve 02:11,1 zamanları ile Kenan Çarpışantürk- Ayhan Kalaycı ikilisi (Mitsubishi
Pajero) startta üçüncü sıraya yerleştiler.
08 Kasım
pazar günü saat 10:30’da 18 araç formasyon turu için startta hazırdı.
Komiserler kurulu kararı ile start 10 dk erkene alınarak 10:50’de verildi.
İkili düzende starta dizilen 18 arazi aracı aynı anda gaza yüklenerek yarışta
en avantajlı sıralara yerleşmek için kıyasıya bir mücadeleye başladılar. Mekanik
problemler nedeniyle ilk turun sonucunda 114 ve 104 nolu araçlar bir üst tura
çıkamadı.
2. Turun
startı saat 12:15 de verildi. Bu turda en iyi 15 belirlenecekti. 102 kapı
numaralı (Suzuki Grand Vitara) Ali Doğaner- Baybars Öztürk ekibi 2. Turda daha
start anında takla atıp yarış dışı kaldılar. 106,107,117 ve 105 numaralı
araçlar mekanik arıza nedeniyle bir üst tura çıkamadılar. 108 kapı numarasıyla
yarışan (Mitsubishi Pajero) Kenan Çarpışantürk çeyrek final yarışında yer
almaya hak kazanmasına rağmen radyatörüne çarpan taşın sonucunda oluşan teknik
arıza sebebiyle start alamadı. 116 ve 100 numaralı araçlar 2. Turda damalı
bayrağı görmelerine rağmen zaman dereceleri nedeniyle çeyrek finale
çıkamadılar.
Çeyrek
finalde start almaya hak kazanan 8 ekibe “ilk 4 - son 4” olacak şekilde start verildi.
İlk çeyrek final yarışı 14:45’te start aldı. İkinci çeyrek final startı 15:00’de
verildi. İlk çeyrek final yarışı sonucunda 118 kapı numaralı (Buggy) İlyas
Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ekibi sarı bayrak ihlali nedeniyle ihraç
edildi. Bu hataları yarışı zirvede sürdüren favori ekibi üzüntüye boğdu. Aynı
turda 119 kapı numaralı (Jeep Cherokee) Murat Maşlıdağ-Hüseyin Kurt ekibi ise rot
kırılması sonucu mekanik arıza ile yarış dışı kaldılar. İkinci çeyrek final
sonucu 111 ve 101 kapı numaralı araçlar turları tamamlamalarına rağmen bir üst
tura çıkacak dereceyi yapamadılar.
Gözler en
iyi 4 aracın start alacağı yarı final yarışına çevrildi. Ali Gökhan Yazıcı-
Alpaslan Yüksel, İsmail Koçali- Devrim Öztürk,Tuncay Akbulut- Kerim Erenler,Saim
Tekin- Ümit Uyar ekipleri önceki eleme turlarını başarıyla tamamlamış ve yarı
finalde yarışmaya hak kazanmışlardı. 110 kapı numaralı (Jeep Grand Cherokee) Tuncay
Akbulut- Kerim Erenler ekibi motor arızası nedeniyle yarışı bitiremediler. 112
kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Saim Tekin- Ümit Uyar ekibi makas kırılması
sonucu, diferansiyeli yan döndüğü için 2.5 turu sıkıntılar içinde tamamlayarak
11:16,0 derece ile finale veda etmiş oldu.
Günün son
ama en heyecanlı yarışı olan final yarışı en iyi 2 ekip arasında yapıldı.
109 kapı
numaralı (Mitsubishi Pajero) Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel 6:24,2
zamanları ile damalın bayrağın altından geçen ilk ekip olmayı başardılar. Hemen
arkalarından 103 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) İsmail Koçali- Devrim
Öztürk ekibi 6:30,9 zaman ile yarışı ikinci sırada tamamladılar.
Günün
sonunda Genel Klasmanda Ali Gökhan Yazıcı-Alpaslan Yüksel ekibi birincilik
kürsüsüne çıkarken İsmail Koçali-Devrim Öztürk ekibi ikincilik ve Ümit
Uyar-Saim Tekin ikilisi üçüncülük kupasını kaldırdılar.
Final
yarışının tamamlanmasıyla birlikte 3 ayaktan oluşan 2015 İSOFF Challenge’ın
Genel Klasmanı da şekillenmiş oldu. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel ikilisi
Mitsubishi Pajero ile katıldıkları üç ayağın toplamında aldıkları 44 puanla
birinciliklerini ilan ettiler. Range Rover ile yarışan Tarık Gökbay-Bülent
Gültekin ikilisi 34 puanla ikinci ve Jeep Cherokee ile yarışan Tuncay Akbulut-Kerim
Erenler ikilisi 24 puanla üçüncü oldular.
Gün sonunda
düzenlenen kupa töreninde Genel Klasman ve Sınıf kupaları kazananlara takdim
edildi.Final
yarışının tamamlanmasıyla birlikte 3 ayaktan oluşan 2015 İSOFF Challenge’ın
Genel Klasmanı da şekillenmiş oldu. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel ikilisi
Mitsubishi Pajero ile katıldıkları üç ayağın toplamında aldıkları 44 puanla
birinciliklerini ilan ettiler. Range Rover ile yarışan Tarık Gökbay-Bülent
Gültekin ikilisi 34 puanla ikinci ve Jeep Cherokee ile yarışan Tuncay Akbulut-Kerim
Erenler ikilisi 24 puanla üçüncü oldular.
Gün sonunda
düzenlenen kupa töreninde Genel Klasman ve Sınıf kupaları kazananlara takdim
edildi.