9 Kasım 2015 Pazartesi

Finalde Heyecan Dinmedi

İstanbul Off-Road Kulübü (İSOFF) tarafından organize edilen “2015 İSOFF Challenge” yarışının 3. ve son ayağı 07-08 Kasım tarihlerinde Kemerburgaz Çiftalan parkurunda yapıldı.



Formatı İSOFF tarafından oluşturulan ve 4x4 arazi araçları ile çoklu kalkışlı rallikros yapısındaki 2015 İSOFF Challenge yarışı, binlerce seyircinin katılımı ve her tur artan heyecanı ile tamamlandı.

İSOFF Challenge’a katılacak olan 18 araç cumartesi saat 11:00-13:00 arası yapılan teknik ve idari kontrolden sorunsuz geçti.  Hemen ardından saat 13:30’da direktörün yarışmacılara verdiği brifingin ardından kuralar çekildi ve sıralama turları için start listesi oluşturuldu. Saat 14:00’de 18 araç kura sonuçlarına göre sırayla formasyon turu attı. Pazar günü koşulacak olan ilk eleme yarışında kimin hangi sırada start alacağını belirlemek üzere 14:30’da başlayan sıralama turları sonrasında 02:00,0 zamanları ile Kubilay Tüfekçi- Nihat Keskin (DeToro) en önde kalkmaya hak kazanırken, 02:07,1 zamanları ile İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ikilisi (Buggy) startta ikinci ve 02:11,1 zamanları ile Kenan Çarpışantürk- Ayhan Kalaycı ikilisi (Mitsubishi Pajero) startta üçüncü sıraya yerleştiler.

08 Kasım pazar günü saat 10:30’da 18 araç formasyon turu için startta hazırdı. Komiserler kurulu kararı ile start 10 dk erkene alınarak 10:50’de verildi. İkili düzende starta dizilen 18 arazi aracı aynı anda gaza yüklenerek yarışta en avantajlı sıralara yerleşmek için kıyasıya bir mücadeleye başladılar. Mekanik problemler nedeniyle ilk turun sonucunda 114 ve 104 nolu araçlar bir üst tura çıkamadı.

2. Turun startı saat 12:15 de verildi. Bu turda en iyi 15 belirlenecekti. 102 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) Ali Doğaner- Baybars Öztürk ekibi 2. Turda daha start anında takla atıp yarış dışı kaldılar. 106,107,117 ve 105 numaralı araçlar mekanik arıza nedeniyle bir üst tura çıkamadılar. 108 kapı numarasıyla yarışan (Mitsubishi Pajero) Kenan Çarpışantürk çeyrek final yarışında yer almaya hak kazanmasına rağmen radyatörüne çarpan taşın sonucunda oluşan teknik arıza sebebiyle start alamadı. 116 ve 100 numaralı araçlar 2. Turda damalı bayrağı görmelerine rağmen zaman dereceleri nedeniyle çeyrek finale çıkamadılar.

Çeyrek finalde start almaya hak kazanan 8 ekibe “ilk 4 - son 4” olacak şekilde start verildi. İlk çeyrek final yarışı 14:45’te start aldı. İkinci çeyrek final startı 15:00’de verildi. İlk çeyrek final yarışı sonucunda 118 kapı numaralı (Buggy) İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ekibi sarı bayrak ihlali nedeniyle ihraç edildi. Bu hataları yarışı zirvede sürdüren favori ekibi üzüntüye boğdu. Aynı turda 119 kapı numaralı (Jeep Cherokee) Murat Maşlıdağ-Hüseyin Kurt ekibi ise rot kırılması sonucu mekanik arıza ile yarış dışı kaldılar. İkinci çeyrek final sonucu 111 ve 101 kapı numaralı araçlar turları tamamlamalarına rağmen bir üst tura çıkacak dereceyi yapamadılar.

Gözler en iyi 4 aracın start alacağı yarı final yarışına çevrildi. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel, İsmail Koçali- Devrim Öztürk,Tuncay Akbulut- Kerim Erenler,Saim Tekin- Ümit Uyar ekipleri önceki eleme turlarını başarıyla tamamlamış ve yarı finalde yarışmaya hak kazanmışlardı. 110 kapı numaralı (Jeep Grand Cherokee) Tuncay Akbulut- Kerim Erenler ekibi motor arızası nedeniyle yarışı bitiremediler. 112 kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Saim Tekin- Ümit Uyar ekibi makas kırılması sonucu, diferansiyeli yan döndüğü için 2.5 turu sıkıntılar içinde tamamlayarak 11:16,0 derece ile finale veda etmiş oldu.

Günün son ama en heyecanlı yarışı olan final yarışı en iyi 2 ekip arasında yapıldı.
109 kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel 6:24,2 zamanları ile damalın bayrağın altından geçen ilk ekip olmayı başardılar. Hemen arkalarından 103 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) İsmail Koçali- Devrim Öztürk ekibi 6:30,9 zaman ile yarışı ikinci sırada tamamladılar.

Günün sonunda Genel Klasmanda Ali Gökhan Yazıcı-Alpaslan Yüksel ekibi birincilik kürsüsüne çıkarken İsmail Koçali-Devrim Öztürk ekibi ikincilik ve Ümit Uyar-Saim Tekin ikilisi üçüncülük kupasını kaldırdılar.
Finalde Heyecan Dinmedi

İstanbul Off-Road Kulübü (İSOFF) tarafından organize dilen “2015 İSOFF Challence” yarışının 3. ve son ayağı 07-08 Kasım tarihlerinde Kemerburgaz Çiftalan parkurunda yapıldı.



Formatı İSOFF tarafından oluşturulan ve 4x4 arazi araçları ile çoklu kalkışlı rallikros yapısındaki 2015 İSOFF Challenge yarışı, binlerce seyircinin katılımı ve her tur artan heyecanı ile tamamlandı.

İSOFF Challenge’a katılacak olan 18 araç cumartesi saat 11:00-13:00 arası yapılan teknik ve idari kontrolden sorunsuz geçti.  Hemen ardından saat 13:30’da direktörün yarışmacılara verdiği brifingin ardından kuralar çekildi ve sıralama turları için start listesi oluşturuldu. Saat 14:00’de 18 araç kura sonuçlarına göre sırayla formasyon turu attı. Pazar günü koşulacak olan ilk eleme yarışında kimin hangi sırada start alacağını belirlemek üzere 14:30’da başlayan sıralama turları sonrasında 02:00,0 zamanları ile Kubilay Tüfekçi- Nihat Keskin (DeToro) en önde kalkmaya hak kazanırken, 02:07,1 zamanları ile İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ikilisi (Buggy) startta ikinci ve 02:11,1 zamanları ile Kenan Çarpışantürk- Ayhan Kalaycı ikilisi (Mitsubishi Pajero) startta üçüncü sıraya yerleştiler.

08 Kasım pazar günü saat 10:30’da 18 araç formasyon turu için startta hazırdı. Komiserler kurulu kararı ile start 10 dk erkene alınarak 10:50’de verildi. İkili düzende starta dizilen 18 arazi aracı aynı anda gaza yüklenerek yarışta en avantajlı sıralara yerleşmek için kıyasıya bir mücadeleye başladılar. Mekanik problemler nedeniyle ilk turun sonucunda 114 ve 104 nolu araçlar bir üst tura çıkamadı.

2. Turun startı saat 12:15 de verildi. Bu turda en iyi 15 belirlenecekti. 102 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) Ali Doğaner- Baybars Öztürk ekibi 2. Turda daha start anında takla atıp yarış dışı kaldılar. 106,107,117 ve 105 numaralı araçlar mekanik arıza nedeniyle bir üst tura çıkamadılar. 108 kapı numarasıyla yarışan (Mitsubishi Pajero) Kenan Çarpışantürk çeyrek final yarışında yer almaya hak kazanmasına rağmen radyatörüne çarpan taşın sonucunda oluşan teknik arıza sebebiyle start alamadı. 116 ve 100 numaralı araçlar 2. Turda damalı bayrağı görmelerine rağmen zaman dereceleri nedeniyle çeyrek finale çıkamadılar.

Çeyrek finalde start almaya hak kazanan 8 ekibe “ilk 4 - son 4” olacak şekilde start verildi. İlk çeyrek final yarışı 14:45’te start aldı. İkinci çeyrek final startı 15:00’de verildi. İlk çeyrek final yarışı sonucunda 118 kapı numaralı (Buggy) İlyas Tahincioğlu- Mert Ersin Tahincioğlu ekibi sarı bayrak ihlali nedeniyle ihraç edildi. Bu hataları yarışı zirvede sürdüren favori ekibi üzüntüye boğdu. Aynı turda 119 kapı numaralı (Jeep Cherokee) Murat Maşlıdağ-Hüseyin Kurt ekibi ise rot kırılması sonucu mekanik arıza ile yarış dışı kaldılar. İkinci çeyrek final sonucu 111 ve 101 kapı numaralı araçlar turları tamamlamalarına rağmen bir üst tura çıkacak dereceyi yapamadılar.

Gözler en iyi 4 aracın start alacağı yarı final yarışına çevrildi. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel, İsmail Koçali- Devrim Öztürk,Tuncay Akbulut- Kerim Erenler,Saim Tekin- Ümit Uyar ekipleri önceki eleme turlarını başarıyla tamamlamış ve yarı finalde yarışmaya hak kazanmışlardı. 110 kapı numaralı (Jeep Grand Cherokee) Tuncay Akbulut- Kerim Erenler ekibi motor arızası nedeniyle yarışı bitiremediler. 112 kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Saim Tekin- Ümit Uyar ekibi makas kırılması sonucu, diferansiyeli yan döndüğü için 2.5 turu sıkıntılar içinde tamamlayarak 11:16,0 derece ile finale veda etmiş oldu.

Günün son ama en heyecanlı yarışı olan final yarışı en iyi 2 ekip arasında yapıldı.
109 kapı numaralı (Mitsubishi Pajero) Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel 6:24,2 zamanları ile damalın bayrağın altından geçen ilk ekip olmayı başardılar. Hemen arkalarından 103 kapı numaralı (Suzuki Grand Vitara) İsmail Koçali- Devrim Öztürk ekibi 6:30,9 zaman ile yarışı ikinci sırada tamamladılar.

Günün sonunda Genel Klasmanda Ali Gökhan Yazıcı-Alpaslan Yüksel ekibi birincilik kürsüsüne çıkarken İsmail Koçali-Devrim Öztürk ekibi ikincilik ve Ümit Uyar-Saim Tekin ikilisi üçüncülük kupasını kaldırdılar.

Final yarışının tamamlanmasıyla birlikte 3 ayaktan oluşan 2015 İSOFF Challenge’ın Genel Klasmanı da şekillenmiş oldu. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel ikilisi Mitsubishi Pajero ile katıldıkları üç ayağın toplamında aldıkları 44 puanla birinciliklerini ilan ettiler. Range Rover ile yarışan Tarık Gökbay-Bülent Gültekin ikilisi 34 puanla ikinci ve Jeep Cherokee ile yarışan Tuncay Akbulut-Kerim Erenler ikilisi 24 puanla üçüncü oldular.

Gün sonunda düzenlenen kupa töreninde Genel Klasman ve Sınıf kupaları kazananlara takdim edildi.Final yarışının tamamlanmasıyla birlikte 3 ayaktan oluşan 2015 İSOFF Challenge’ın Genel Klasmanı da şekillenmiş oldu. Ali Gökhan Yazıcı- Alpaslan Yüksel ikilisi Mitsubishi Pajero ile katıldıkları üç ayağın toplamında aldıkları 44 puanla birinciliklerini ilan ettiler. Range Rover ile yarışan Tarık Gökbay-Bülent Gültekin ikilisi 34 puanla ikinci ve Jeep Cherokee ile yarışan Tuncay Akbulut-Kerim Erenler ikilisi 24 puanla üçüncü oldular.

Gün sonunda düzenlenen kupa töreninde Genel Klasman ve Sınıf kupaları kazananlara takdim edildi.